کانتر سرد چیست؟ هرچیزی که باید قبل از خرید کانترهای سرد بدانید!

کانتر سرد چیست؟ هرچیزی که باید قبل از خرید کانترهای سرد بدانید!

کانتر سرد، بار سرد یا بار استیشن به دستگاهی گفته می شود که جهت نگهداری مواد غذایی در دمای مطلوب استفاده می گردد. این مدل کانترها با استفاده از انرژی گاز یا برق شهری کار کرده و جزء تجهیزات برودتی می باشند. با عملکردی شبیه به یخچال های صنعتی کمک به حفظ کیفیت و تازگی مواد غذایی می کنند.

در آریا تجهیز می توانید انواع دستگاه های پخت و پز، یخچال ها، دستگاه های نگهداری غذا، تجهیزات خاص و بسیاری از تجهیزات دیگر را پیدا کنید. ما بهترین برندهای معتبر را از سراسر جهان به شما ارائه می دهیم تا بتوانید با کیفیت بالا و قیمت مناسب به کار خود ادامه دهید.

کانتر سرد چیست؟ هرچیزی که باید قبل از خرید کانترهای سرد بدانید!

blank

کانترهای سرد جهت استفاده قابل اعتماد، بادوام و ماندگار هستند. که شما را میتوانید در هر سایزی طبق مقدار فضا و نیازتان خریداری کنید. کانترها از قطعات با کیفیت ساخته شده اند و سطوح خارجی و داخلی قابل رویت آن ها از جنس استیل ضد زنگ مرغوب است.

کانتر سرد عضو جدا نشدنی از تجهیزات فست فود ، رستوران و شیرینی فروشی است. از آن میتوان در سلف سرویس، شیرینی فروشی ها، رستوران، فست فود، بستنی فروشی و هر مکان دیگری که نیاز به نگهداری مواد غذایی بصورت سرد دارد استفاده کرد.

قطعات اصلی کانتر سرد

سیستم تهویه

این سیستم شامل فن و خروجی های هوا است که جهت چرخش هوا و حفظ تراز دما و رطوبت در داخل کانتر سرد به کار می رود.

درب

این درب ها با طراحی منحصر به فردی که دارند از ورود هوا به داخل کانتر جلوگیری می کنند و دمای داخلی کانتر را هم حفظ می کنند. در واقع بار سرد دارای درب هایی است که به راحتی می توان آن ها را باز و بسته کرد.

بدنه

بدنه کانتر سرد معمولاً از جنس فلزی یا پلاستیکی تولید می شود و قابلیت نگهداری و محافظت از مواد غذایی را در دمای پایین دارد.

کنترل دما با استفاده از ترمومتر

با استفاده از ترمومتر می توانید دمای داخلی کانتر را تنظیم کنید. جهت اندازه گیری دما درون کانتر از ترمومتر (به فرانسوی: Thermomètre) یا دماسنج به کار می رود.

دستگیره

دستگیره هایی که در اطراف کانتر نصب شده اند جهت جابجایی و حمل و نقل آن استفاده می شوند.

قفسه ها و سبدها

بار استیشن دارای فضاهای مناسبی جهت نگهداری مواد غذایی می باشد. این فضاها معمولاً به صورت قفسه ها و سبدهایی هستند که امکان ذخیره سازی و دسترسی آسان به مواد غذایی را فراهم می کنند.

کمپرسور، کندانسور و فن خنک کننده

کانتر سرد دارای یک سیستم خنک کننده قوی است که جهت حفظ دمای مناسب در داخل کانتر به کار می رود. این سیستم معمولاً شامل کمپرسور، کندانسور و فن خنک کننده می باشد.

دسترسی سریع: کانتر بستنی

blank

مزایای کانتر سرد چیست؟ دلایل استفاده و خرید بار سرد

کانتر سرد یکی از تجهیزات مهم در آشپزخانه های صنعتی و تجهیزات سلف سرویس می باشد. این دستگاه جهت نگهداری و حفظ تازگی و کیفیت انواع مواد غذایی به کار می رود. بسته به نوع و ابعاد بار سرد، می توان در آن مواد غذایی مختلف را قرار داد.

با استفاده از کانتر سرد می توانید غذاها را در دمای مناسب نگهداری کنید تا زمان سرو، خنک و تازه باقی بمانند. به طور کلی این تجهیزات مزایای زیادی دارند که در زیر به بعضی از آن ها اشاره می کنیم:

استحکام و پایداری بالا

به دلیل طراحی و ساختار محکم، کانتر سرد دارای استحکام و پایداری بالایی می باشد. با این حال آن ها مقاوم در مقابل ضربه، خوردگی، سایش و زنگ زدگی هستند. پایداری بالای کانتر سرد به این معنی است که با گذشت زمان و استفاده مکرر، طول عمر و عملکرد آن ها حفظ می شود. این نوع کانترها به طور معمول از موادی ساخته می شوند که مقاومت بالایی دارند.

قدرت و عملکرد عالی

کانتر سرد به دلیل استفاده از تکنولوژی های پیشرفته، دارای قدرت و عملکرد بالا می باشد. آن ها یک دستگاه برودتی محسوب می شوند. مصرف انرژی و برق در این تجهیزات نسبت به یخچال های صنعتی بسیار کم می باشد. جهت همین آن ها گزینه ای مقرون به صرفه و اقتصادی هستند. این دستگاه با ایجاد سرمای کافی، از رشد باکتری ها و خراب شدن مواد غذایی جلوگیری می کند.

امکانات متنوع

معمولاً کانترهای سرد دارای امکانات متنوعی هستند. آن ها دارای سیستم های تهویه هستند که جهت حفظ رطوبت در داخل کانتر به کار می روند. همینطور از سیستم های کنترل دما تشکیل شده اند. این سیستم ها به کاربران اجازه می دهند دمای داخل کانتر را متناسب با نوع غذا تنظیم کنند. بعضی از بوفه های سرد دارای سیستم های پیشرفته مانند قفل های الکترونیکی، سنسورهای هشدار و صفحه نمایشگر لمسی هستند.

کاربرد کانتر سرد چیست؟

کانتر سرد سلف سرویس یکی از تجهیزات مهم و مفید در بخش سرو غذا و سرویس دهی به مشتریان می باشد. آن ها با ایجاد دمای مناسب باعث افزایش ماندگاری مواد غذایی می شوند و از فساد آن ها جلوگیری می کنند. این تجهیزات با ظرفیت های متنوع تولید می شوند و امکان نگهداری و سرو مواد غذایی را در مقیاس مختلف فراهم می کنند. از این تجهیزات در مکانی های زیر به کار می رود:

  • رستوران ها
  • کافی شاپ ها
  • هتل ها
  • فست فود
  • بستنی فروشی
  • کترینگ ها
  • فود کورت ها

blank

اهمیت و تفاوت کانتر سرد و گرم

از ضروری ترین تجهیزات در رستوران ها و کافی شاپ ها می توان به تجهیزات سلف سرویس اشاره کرد. تجهیزات خط سلف سرویس شامل انواع مختلفی از دستگاه ها و تجهیزات است که جهت خدمت رسانی به مشتریان به کار می رود. این تجهیزات از اهمیت بالایی برخوردارند و به رستوران ها و کافه ها کمک می کنند تا بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهند. از این رو انتخاب و استفاده از تجهیزات مناسب و با کیفیت بسیار مهمی باشد.

خرید کانتر سرد سلف سرویس

کانتر سرد سلف سرویس کانتری است که دارای یخچال و فریزر است و به طور اختصاصی جهت نگهداری مواد غذایی در رستوران ها، هتل ها، تالارها، بیمارستان ها، فروشگاه ها و دیگر صنایع مشابه طراحی شده می باشد. نقش اصلی کانتر سرد سلف سرویس در سر نگه داشتن مواد غذایی این است که دمای مناسبی را جهت نگهداری طولانی مدت و ایمنی مواد غذایی فراهم کند.

بوفه سرد سلف سرویس دارای قسمت های جداگانه ای جهت نگهداری مواد تازه و یخچالی و همینطور فریزر می باشد. در بخش یخچالی مواد غذایی نیازمند سردی ملایم و دمای پایین تر هستند. این بخش جهت نگهداری موادی مانند لبنیات، سبزیجات، میوه ها و دیگر مواد قابل فاسد شدن به کار می رود. بخش فریزر در کانتر سرد سلف سرویس دمای بسیار پایین تری دارد و جهت نگهداری مواد غذایی منجمد مناسب می باشد. این بخش جهت نگهداری موادی مانند گوشت، ماهی، آجیل و بستنی به کار می رود.

با استفاده از کانتر سرد سلف سرویس، مواد غذایی در شرایط بهینه نگهداری می شوند و از تخریب و فاشد شدن زودرس آن ها جلوگیری می شود. همینطور این دستگاه به عنوان یک ابزار مهم جهت حفظ بهداشت و سلامت مصرف کنندگان نقش مهمی ایفا می کند؛ زیرا دمای مناسب بوفه سرد سلف سرویس باعث کشتن باکتری ها و میکروارگانیسم ها می شود و از احتمال انتقال بیماری ها به افراد حفاظت می کند.

خرید کانتر سرد رومیزی

بار استیشن رومیزی یکی از تجهیزات سلف سرویس فست فودها و رستوران ها است که جهت نگهداری مواد غذایی در دمای پایین به کار می رود. این تجهیزات دارای لگن هایی هستند که مواد غذایی را در دمای مناسب و پایدار نگهداری می کنند. از کانتر سرد رومیزی عمدتاً جهت نگهداری مواد غذایی تا زمان سرو و مصرف آن ها به کار می رود. کانتر سرد رومیزی نقش مهمی در حفظ تازگی و کیفیت مواد غذایی دارد. با کاهش دما فرآیند تخمیر و تجزیه غذا کندتر می شود و باعث افزایش مدت زمان نگهداری مواد غذایی می شود.

همینطور بوفه سرد رومیزی به دلیل دمای پایینی که ایجاد می کند، می تواند رشد باکتری ها و میکروارگانیسم ها را کنترل کند و از آلودگی و بوی نامطبوع مواد غذایی جلوگیری کند. پس کانترهای سرد رومیزی به عنوان یک ابزار مهم در حفظ تازگی و کیفیت مواد غذایی در آشپزخانه های صنعتی، رستوران ها، هتل ها، تالارها، فست فودها، فودکوردت ها (food court)، کترینگ ها و هر محیط دیگری که نیاز به نگهداری مواد غذایی دارند، استفاده می شوند.

خرید کانتر سرد و گرم آشپزخانه صنعتی

کانتر گرم در آشپزخانه صنعتی هم جهت نگهداری مواد غذایی گرم به کار می رود. این تجهیزات دما را تا حداقل ۶۰ درجه سانتی گراد نگه می دارند تا از رشد باکتری ها جلوگیری کنند و مواد غذایی را در دمای مناسب جهت مصرف گرم نگهداری کنند. کانتر گرم آشپزخانه صنعتی معمولاً جهت نگهداری غذاهای آماده، خورشت ها، سوپ ها، دسرها و دیگر غذاهای فست فودی طبع گرم به کار می رود.

کانترهای سرد و گرم آشپزخانه صنعتی تجهیزاتی هستند که جهت نگهداری مواد غذایی در آشپزخانه صنعتی استفاده می شوند. کانتر سرد معمولاً از گلن ها و کابینت های سرد تشکیل شده است و جهت نگهداری مواد غذایی فریز شده، محصولات لبنی، سبزیجات تازه و دیگر مواد فاسد شدنی به کار می رود. این تجهیزات دارای سیستم خنک کننده هستند و می توانند دمای کانتر را به دمای مناسبی که جهت نگهداری مواد غذایی ایده آل است تنظیم کنند.

آشپزخانه های صنعتی با استفاده از کانترهای سرد و گرم می توانند مواد غذایی را در شرایط بهداشتی نگهداری کرده و از فاسد شدن آن ها جلوگیری کنند. به طور کلی انواع این تجهیزات در بهبود کیفیت و ایمنی غذاها در آشپزخانه صنعتی نقش بسیار مهمی ایفا می کنند و مواد غذایی را به صورت کاملاً بهداشتی تا زمان مصرف و سرو نگهداری می کنند.

خرید کانتر سرد میوه و سبزیجات

بار استیشن سرد میوه و سبزیجات یک نوع دستگاه یخچالی به شمار می آید که جهت نگهداری بهینه میوه ها و سبزیجات به کار می رود. این نوع تجهیزات دارای دمای پایینی هستند که به طور معمول از 0 تا 4 درجه سانتی گراد تنظیم می شود. نقش اصلی کانتر سرد در نگهداری میوه ها و سبزیجات، حفظ تازگی و افزایش مدت زمان نگهداری آن ها می باشد. با توجه به دمای پایین بوفه سرد، فرآیند تخریب میکروبی و فعالیت آنزیم ها در میوه ها و سبزیجات به طور قابل توجهی کاهش می یابد. این موضوع باعث می شود تازگی و ارزش مواد غذایی حفظ شده و مدت زمان نگهداری آن ها افزایش یابد.

بار سرد همینطور جهت کنترل رطوبت هم مفید می باشد. رطوبت مناسب در داخل کانتر سرد باعث جلوگیری از تبخیر زودرس و خشک شدن میوه ها و سبزیجات می شود. به علاوه کانتر سرد میوه و سبزیجات می تواند فضایی مناسب جهت مرتب سازی و نظم دادن به مواد غذایی فراهم کند. این تجهیزات معمولاً به قفسه ها و درب های قابل تنظیم مجهز شده اند که به شما امکان می دهند مواد غذایی را به صورت منظم و بهینه درون آن ها قرار دهید.

خرید کانتر سرد سالاد (بار سالاد)

کانتر سرد سالاد با نگه داشتن مواد اولیه سالاد در دمای مناسب، از تازگی و کیفیت آن ها محافظت می کند. همینطور کانتر اردور سالاد به کمک سیستم خنک کننده ای که دارد، می تواند مواد را در حالت تازه و خوشمزه تا زمان سرو مشتریان نگه دارد. استفاده از بوفه سرد سالاد در رستوران ها، هتل ها و تالارها به بهبود کیفیت سرویس سالادها، حفظ بهداشت و سلامت مشتریان کمک می کند. این تجهیزات با نگهداری صحیح مواد اولیه سالاد در دمای مناسب، خطر رشد باکتری ها و دیگر میکروارگانیسم ها را کاهش می دهند و بهداشت سرویس غذا را هم تضمین می کنند.

کانتر بار سالاد و یا کانتر اردور تجهیزی است که جهت نگهداری مواد اولیه سالاد به کار می رود. این تجهیزات دارای دمای پایینی هستند. دمای آن ها به طور معمول بین 0 تا 4 درجه سانتی گراد قابل تنظیم می باشد. کاربرد اصلی کانتر سرد سالاد، حفظ دمای مناسب جهت مواد اولیه سالاد است تا از فاسد شدن و خراب شدن آن ها جلوگیری کند. بار استیشن سالاد جهت سرو انواع سالادها، به خصوص در رستوران ها، هتل ها و تالارها مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید تاپینگ و کانتر سرد پیتزا

تاپینگ ها و کانترهای سرد پیتزا عموماً در رستوران ها، کافی شاپ ها و فست فودهایی که پیتزا به مشتریان ارائه می دهند، استفاده می شوند. این تجهیزات به صورت موقت یا دائمی جهت نگهداری پیتزا های آماده و یا مواد پیتزا مورد استفاده قرار می گیرند تا به مدت طولانی تری تازگی و کیفیت مواد حفظ شود. تاپینگ و بار سرد پیتزا نقش مهمی در نگهداری و حفظ کیفیت مواد پیتزا دارند و به رستوران ها و فست فودها کمک می کنند تا مواد اولیه تهیه و پخت پیتزا را به بهترین شکل نگهداری کنند.

تاپینگ و کانتر سرد پیتزا از تجهیزات آشپزخانه صنعتی محسوب می شوند که جهت نگهداری مواد اولیه پیتزا در دمای پایین استفاده می شوند. این تجهیزات دارای سیستم برودتی ویژه ای هستند که به کمک یک فن قدرتمند و یا دیگر سیستم های خنک کننده، دمای مواد غذایی را در حد مطلوب نگه می دارند تا از فاسد شدن و خراب شدن آن ها جلوگیری شود.

پس از مرحله آماده سازی پیتزا، مرحله پخت آن می باشد. در این مرحله می توان از فر پیتزا ریلی جهت پخت پیتزا استفاده کرد. فر پیتزا ریلی دارای سیستم کنترل دما و زمان است و به کمک این سیستم ها می توان دما و زمان پخت پیتزا را تنظیم کرد تا پیتزا ها به طور یکنواخت و بهینه پخته شوند. با استفاده از فر پیتزا ریلی می توان تعداد زیادی پیتزا را در یک زمان پخت کرد.

خرید کانتر سرد بنماری یا کانتر بن ماری

کانتر سرد بنماری یا کانتر بن ماری با استفاده از یک سیستم خنک کننده، مواد غذایی را در دمای پایین نگه می دارد. این تجهیزات عملکردی مشابه یخچال دارند و معمولاً در رستوران ها، فروشگاه ها، آشپزخانه های صنعتی و مکان های دیگری که نیاز به نگهداری مواد غذایی در دمای پایین دارند، استفاده می شوند. کانترهای بنماری می توانند دماهای مختلفی را جهت نگه داری مواد غذایی تنظیم کنند.

استفاده از کانتر بنماری یک روش موثر و کارآمد جهت نگهداری انواع غذاها و مواد غذایی می باشد. با استفاده از این تجهیزات می توانید انواع دسرها، خیارشورها، گوجه ها و تمامی لوازم اولیه ساندویچ و پیتزا را به مدت طولانی تری نگهداری کنید.

جهت استفاده از کانتر سرد بنماری ابتدا مواد غذایی را در بسته بندی مناسب قرار دهید. سپس هوا را از بسته بندی خارج کرده و آن را در داخل کانتر بنماری قرار دهید. در این روش با ایجاد یک محیط بدون هوا، رشد باکتری ها و میکروارگانیسم ها کاهش می یابد و مواد غذایی شما جهت مدت طولانی تری تازه می مانند.

blank

نکات مهم در زمان خرید کانتر سرد

زمان خرید کانتر سرد جهت نگهداری مواد غذایی و محصولات خوراکی، باید به چند مورد اساسی توجه کرد. توجه به ابعاد و فضای موجود جهت نصب کانتر یکی از اصلی ترین مواردی است که باید به آن دفت کنید.

اطمینان پیدا کنید که ابعاد بار استیشن با مکانی که قصد نصب آن را دارید، سازگار می باشد. همینطور فضای کافی جهت گشودن درب ها و جابجا کردن کالاها هم مهم می باشد. دیگر نکات مورد توجه زمان خرید کانتر سرد عبارت هستند از:

ظرفیت

قبل از خرید به ظرفیت بار استیشن جهت نگهداری مواد غذایی مورد نیاز توجه کنید. در این زمینه باید بر اساس نیازهای آشپزخانه صنعتی، حجم مناسبی را جهت کانتر انتخاب کنید.

فضای داخلی

فضای داخلی بار استیشن هم از مواردی است که باید زمان خرید به آن توجه کنید. اطمینان پیدا کنید که کانتر فضای داخلی مناسبی جهت قرار دادن و سازماندهی مواد غذایی مختلف را دارد.

سیستم کنترل دما

کانترهای سرد دارای سیستم کنترل دمای دقیقی هستند و قادرند دمای مورد نیاز جهت مواد غذایی مختلف را حفظ کنند.

قابلیت های ویژه

بعضی از کانترهای سرد دارای امکاناتی مانند قفل کودک، نمایشگر دما و فیلتر هوا هستند. زمان خرید این قابلیت ها را هم در نظر بگیرید.

کیفیت ساخت

اطمینان پیدا کنید که کانتر سرد انتخابی شما از مواد با کیفیت ساختاری و مقاومی تهیه شده باشد تا بتوانید در مدت طولانی از آن بهره مند شوید.

مصرف انرژی

انرژی مصرفی کانتر سرد هم باید در نظر گرفته شود. محصولات با برچسب انرژی بهینه می توانند هزینه های مصرف انرژی را کاهش دهند.

قیمت

یکی از مواد مهم زمان خرید تجهیزات سلف سرویس، موضوع قیمت می باشد. قیمت کانتر سرد انتخابی خود را با دیگر مدل ها و برندها مقایسه کنید.

برند

از برندهای معتبر و معروف تهیه کنید تا اطمینان حاصل شود که کانتر سرد انتخابی شما دارای کیفیت مناسبی است و پس از خرید به خوبی عمل می کند.

خرید تجهیزات اشپزخانه، فست فودی و رستوران از آریا تجهیز

آیا به دنبال تجهیزات حرفه ای برای اشپزخانه، فست فود یا رستوران خود هستید؟ آریا تجهیز با بیش از 10 سال تجربه در ارائه بهترین تجهیزات اشپزخانه و رستوران، آماده به همکاری با شماست.

در آریا تجهیز می توانید انواع دستگاه های پخت و پز، یخچال ها، دستگاه های نگهداری غذا، تجهیزات خاص و بسیاری از تجهیزات دیگر را پیدا کنید. ما بهترین برندهای معتبر را از سراسر جهان به شما ارائه می دهیم تا بتوانید با کیفیت بالا و قیمت مناسب به کار خود ادامه دهید.

با آریا تجهیز و کسب و کار خود را رونق دهید! برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید و تجهیزات اشپزخانه و رستوران خود را به بهترین شکل ممکن تجهیز کنید.