همه چیز درباره دستگاه های پکیجینگ و راهنمای خرید - دستگاه بسته بندی

همه چیز درباره دستگاه های پکیجینگ و راهنمای خرید – دستگاه بسته بندی

در این مطلب قصد داریم به همه چیز درباره دستگاه های پکیجینگ و راهنمای خرید آن بپردازیم، دستگاه های پکیجینگ جزوی از تجهیزات نگهداری غذا و جابجایی آن هستند و اهمیت ویژه ای دارند. با آریا تجهیز فروشگاه بزرگ انواع تجهیزات آشپزخانه، رستوران و فست فود همراه باشید.

دستگاه بسته بندی غذای رستورانی یکی از پراستفاده ترین دستگاه های بسته بندی است. این دستگاه ها در رستوران ها و یا کیترینگ هایی که غذای خود را به صورت بیرون بر عرضه می کنند کاربرد دارد. دستگاه های بسته بندی رستورانی انواع مختلفی دارند؛ بسته به نوع غذا و بسته بندی مورد نظر باید یکی از این دستگاه ها را برای رستوران یا کیترینگ خود تهیه نمایید. در ادامه به معرفی هرکدام از این دستگاه ها و کاربرد آن ها می پردازیم.

دستگاه های پکیجینگ

دستگاه های پکیجینگ

دغدغه ها و مسائل زندگی ماشینی امروزی، باعث شده تا بیشتر افراد جامعه وقت پختن و آماده کردن غذا در منزل را نداشته باشند. در چنین شرایطی بهترین انتخاب برای تهیه غذا، سفارش دادن به رستوران هاست. رستوران ها هم برای اینکه بتوانند مشتریان خود را راضی کنند و فروش غذای بیرون بر خود را افزایش دهند، باید غذا را در اسرع وقت و در سلامت کامل به مشتریان تحویل دهند. همچنین مهم است که غذا گرم به دست مشتری برسد. برای این کار به بسته بندی نیاز است.

دستگاه های پکیجینگ

ضرورت و اهمیت دستگاه پکیجینگ چیست؟

همانطور که گفته شد، چرستوران باید بتواند غذا را به صورت گرم، سالم و بدون خرابی و بیرون ریختگی به مشتریان خود تحویل دهد. در غیر اینصورت مشتریان خود را از دست می دهد. به این منظور نیاز است تا غذاها را به صورت بسته بندی شده به مشتریان تحویل دهید. برای این کار دو انتخاب دارید، می توانید هر کدام از آیتم های داخل سفارش را به صورت جداگانه بسته بندی نمایید و یا تمامی قسمت های سفارش را پس از ریختن داخل ظرف مخصوص، داخل یک جعبه قرار داده و آن ها را در کنار هم بسته بندی نمایید.

دستگاه های پکیجینگ

شرایط خاص در بسته بندی غذای آماده

اصولا مشتریان در هنگام خرید محصولات و کالاهای مختلف به ویژه غذای آماده مایلند که داخل بسته بندی را به راحتی ببینند به همین دلیل بخشی از بسته بندی از جنس مخصوص و شفاف ساخته می شود تا خریداران به داخل بسته بندی هم دید داشته باشند. یکی دیگر از شرایطی که در بسته بندی غذاهای آماده باید در نظر گرفته شود، کنترل رطوبت و بخار درون بسته بندی است. وجود رطوبت و بخار در مقادیر بالا در داخل بسته بندی منجر کاهش سطح کیفی بهداشت بسته بندی و حتی فاسد شدن مواد غذایی می شود.

استفاده نکردن از مواد سمی یکی دیگر از شرایطی است که در بسته بندی مواد غذایی و غذاهای آماده باید در نظر گرفته شود. ارزان و مقرون به صرفه بودن مواد در تولید بسته ها، استحکام و مقاومت مواد بسته بندی شده در برابر ضربه و فشار، تعدیل درجه حرارت داخل بسته بندی، جلوگیری از نفوذ بعضی از گازها مانند دی اکسید کربن، اکسیژن و نیتروژن هم از دیگر شرایطی هستند که باید در تولید مواد و بسته بندی آن ها در نظر داشت. البته افزون بر این موارد نوع دستگاه بسته بندی مواد غذایی و امکانات آن در کیفیت نهایی بسته بندی تاثیر بسزایی دارد.

دستگاه های پکیجینگ

پرکاربردترین دستگاه های بسته بندی رستورانی

بسته به نوع بسته بندی که مدنظر دارید، دستگاه های مختلفی هستند که می توانند به شما در بسته بندی غذای رستورانی کمک کنند. بعضی از دستگاه ها توانایی بسته بندی اولیه عذاها را دارند، یعنی به صورت جداگانه می توانند هر ظرف را بسته بندی کنند، و بعضی دیگر برای بسته بندی چند ظرف در کنار یکدیگر ساخته شده اند که به آن بسته بندی ثانویه گفته می شود. در اینجا با پرکاربردترین دستگاه های بسته بندی رستورانی آشنا خواهیم شد. دستگاه های پکیجینگ

دستگاه شیرینگ پک

دستگاه شیرینگ پک هم برای بسته بندی محصولات به صورت چندتایی داخل یک پک (بسته) مورد استفاده قرار می گیرد. بدین ترتیب که شما سفارشات مشتری را داخل یک جعبه گذاشته و آن جعبه را داخل رول شیرینگ مخصوص قرارداده و سپس داخل دستگاه شیرینگ قرار می دهید. این دستگاه رول شیرینگ را حرارت داده تا کاملا به جعبه بچسبد و محکم شود.

این نوع بسته بندی بسیار شیک بوده و کاملا از بیرون ریختگی غذا و مواد خوراکی داخل بسته جلوگیری می کند. کار با این دستگاه بسیار آسان است و بیشتر عملیات بسته بندی را به صورت اتوماتیک انجام می دهد. برای آشنایی بیشتر با این دستگاه و ویژگی های آن می توانید از صفحه دستگاه شیرینگ پک دیدن نمایید.

دستگاه دوخت

دستگاه دوخت یکی از دستگاه هایی است که برای بسته بندی سفارشات مشتری به صورت یک پک مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع شما می توانید تمامی سفارشات مشتری خود را (شامل غذا، ماست، سالاد و…) داخل یک جعبه قرارداده و آن جعبه را درون یک پک پلاستیکی قراردهید و لبه آن پک را با استفاده از دستگاه دوخت بدوزید. بدین ترتیب شما می توانید یک بسته بندی شیک و مشتری پسند داشته باشید.

دستگاه دوخت دارای مدل های دستی، پدالی و ریلی است که هرکدام مکاهمم عملکرد و کاربرد متفاوتی دارند. ارزان ترین مدل این دستگاه، دستگاه دوخت دستی است. همچنین دستگاه دوخت ریلی عملکردی نیمه اتوماتیک دارد که کار کردن با آن بسیار راحت است؛ اما قیمت آن از سایر مدل ها بالاتر است. دستگاه دوخت پدالی هم عملکردی مشابه با دستگاه دوخت دستی دارد، با این تفاوت که در دستگاه دوخت دستی فشار لازم برای پایین آوردن فک دستگاه توسط دست اپراتور به دستگاه وارد می شود و در دستگاه دوخت پدالی این فشار از طریق پدال اعمال می شود.

دستگاه سلفون کش

دستگاه سلفونی از دستگاه بسته بندی غذای آماده است که از آن برای انواع غذاها و مواد غذایی سرد و گرم استفاده می شود. نوع دستی و رومیزی این دستگاه در انواع فروشگاه ها، رستوران ها و غذاخوری ها مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع بسته بندی مقرون به صرفه بوده و قابلیت کشسانی زیادی دارد. یکی از بهترین گزینه ها برای بسته بندی غذای آماده، استفاده از دستگاه سلفونی بسته بندی است؛ با این روش ظرف حاوی غذا به شکل کامل پوشش داده شده و از نفوذ مواد خارجی به درون بسته جلوگیری می شود.

دستگاه پک غذای آماده سلفونی در جهت کاهش هزینه های مربوط به بسته بندی برای رستوران ها کمک زیادی می کند. در این نوع دستگاه غذای آماده تمامی اصول بهداشتی بسته بندی رعایت می شود تا بسته بندی نهایی با بالاترین کیفیت و سطح بهداشت آماده شده و به دست مشتری برسد. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که استفاده از این نوع بسته بندی مواد غذایی هم علاوه بر رستوران ها برای کارخانه و شرکت بسته بندی مواد غذایی از نوع آماده و نیمه آماده مزیت های بسیار زیادی دارد.

  • بسته بندی انواع فراورده های گوشتی آماده دستگاه های پکیجینگ
  • بسته بندی مرغ و سینه مرغ منجمد
  • بسته بندی ماهی و…

دستگاه های پکیجینگ

مهم ترین مزایای بسته بندی کردن مواد غذایی

بسته بندی مواد غذایی مزیت هابسیارر زیادی هم برای مصرف کنندگان و هم برای تولیدکنندگان این مواد دارد. مزایای بسته بندی و پک مواد غذایی در زمینه های مختلفی نمایان می شود. یکی از شاخص ترین مزایای بسته بندی مواد خوراکی سهولت در جابه جایی و فرایند توزیع و حتی فروش آن ها است. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که استفاده از انواع دستگاه بسته بندی مواد غذایی هم تاثیر زیادی در فرایند پکینگ مواد غذایی داشته و مزیت های بسیاری را به دنبال دارد.

کمک به برندسازی محصولات دستگاه های پکیجینگ

در حقیقت هدف اصلی انواع شرکت بسته بندی مواد غذایی و همچنین شرکت تولید کننده مواد غذایی از انجام بازاریابی های مختلف آگاه سازی مخاطبین از برند خود است. اما زمانی برندسازی یک شرکت موفق است که استراتژی بازاریابی آن به شکلی حرفه ای و تخصصی صورت گیرد. یکی از نکات بسیار مهم در فرایند بازاریابی مواد غذایی توجه به شکل، کیفیت و ابعاد بسته بندی محصولات است. دستگاه های پکیجینگ

در حقیقت بسته بندی خلاقانه و باکیفیت مواد غذایی بیشتر از هر چیزی در میزان برندسازی شرکت تولید کننده تاثیر مثبت دارد. اما بسته بندی حرفه ای انواع و اقسام مواد غذایی با روش های سنتی بسته بندی امکان پذیر نبوده و نتایج مطلوبی ندارد. در حالی که با استفاده از دستگاه بسته بندی مواد غذایی می توان این کار را در زمانی کمتر با هزینه ای کمتر و همچنین با کیفیتی بالاتر انجام داد.

افزایش مدت زمان نگهداری از محصول

از دیرباز یکی از دغدغه های اصلی جامعه بشری نگهداری از مواد غذایی به مدت طولانی با هدف حفظ طراوت و تازگی آن ها است. خوشبختانه امروزه با پیشرفت صنعت بسته بندی مواد غذایی این امکان فراهم شده است. مواد غذایی چون گوشت و فراورده های گوشتی، ماهی و مرغ به دلیل داشتن بافت خاص همواره باید در شرایطی بسیار خاص نگهداری شوند که در همه زمان و همه مکانی این امکان وجود ندارد. اما با استفاده از انواع دستگاه بسته بندی مواد غذایی و تکنولوژی های پیشرفته بسته بندی به کار رفته در آن ها این امکان فراهم شده است.

بهبود و تقویت بازار فروش محصولات غذایی

یکی از مهم ترین مزایا بسته بندی مواد غذایی که باید به آن اشاره کرد بهبود و تقویت بازار فروش این مواد است. در واقع به علت پیشرفت و تغییرات به وجود آمده صنعت بسته بندی مواد غذایی، محصولات خوراکی و غذایی در بسته بندی هایی با طرح های مختلف هم آماده و توزیع می شوند. علت اصلی وجود تنوع گسترده در طرح و حتی ترکیب رنگی متریال های بسته بندی مواد خوراکی استفاده از انواع مختلف دستگاه بسته بندی مواد غذایی است.

دستگاه های پکیجینگ

خرید تجهیزات بسته بندی غذا و دستگاه های پکیجینگ از آریا تجهیز

آریا تجهیز یکی از بزرگ ترین و قدرتمندترین تامین کنندگان انواع تجهیزات آشپزخانه صنعتی است که با بهترین قیمت آن ها را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد. برای ثبت سفارش کافی است از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت با ما تماس بگیرید و خرید خود را ثبت کنید. مشاوره خرید رایگان هم برای داشتن تجربه خرید بهتر ارائه می گردد.