قهوه ساز صنعتی و چیزهایی که باید قبل از خرید بدانید!

قهوه ساز صنعتی و چیزهایی که باید قبل از خرید بدانید!

قهوه ساز صنعتی چیست؟ چگونه بهترین قهوه ساز را برای کافی شاپ خود انتخاب کنیم؟ نکات خرید یک قهوه ساز خوب چیست؟ در این بخش از سایت آریا قصد داریم به این تجهیزات کافی شاپ بپردازیم و ببینیم برای خرید قهوه سازهای صنعتی چه مواردی مهم هستند.

 

قهوه ساز صنعتی چیست؟

قهوه ساز صنعتی دستگاهی قدرتمند و حجیم است که برای تهیه حجم زیاد قهوه اسپرسو در کافه ها، رستوران ها و مکان های پرمصرف طراحی شده است. از جذابیت های منحصربه فرد قهوه سازهای صنعتی می توان به این نکته اشاره کرد که در هر بار دم کردن، چندین فنجان قهوه اسپرسو را به طور هم زمان می توانند تهیه کنند. این امر برای پاسخگویی به تقاضای زیاد در مکان های پر رفت وآمد ضروری است. این دستگاه ها با تولید قهوه ای باکیفیت و ثابت، نقش کلیدی در ارائه خدمات مطلوب به مشتریان دارند.

blank

انواع مختلف دستگاه قهوه ساز صنعتی

دستگاه های قهوه ساز صنعتی به 3 دسته تقسیم می شوند:

دستگاه های قهوه ساز دستی

دستگاه های قهوه ساز دستی با نام دستگاه قهوه ساز اهرمی شناخته می شوند، به مهارت بالایی نیاز دارند چرا که همه کار ها، از قبیل کنترل فشار، دمای آب و زمان عصاره گیری، با دخالت دست انجام می شوند و به جای فشار دادن دکمه ها با فشردن یک اهرم کار می کند. دستگاه های قهوه ساز دستی توسط افرادی که به تاریخچه ی قهوه اهمیت می دهند استفاده می شود و سنت اصلی عصاره گیری را زنده نگه می دارند.

با استفاده از این نوع دستگاه، شما دارای آزادی تام در پروسه ی عصاره گیری دارید. نحوه ی کار با این دستگاه ها نسبت به مدل ها متفاوت است، اما در اکثر مواق طراحی به این صورت است که شما مقدار معینی از قهوه را داخل مخزن مورد نظر ریخته و سپس آب را به قهوه اضافه می کنید. سپس با استفاده از اهرم به بستر قهوه و آب فشار وارد کرده و عصاره گیری را انجام می دهید. نکات کلیدی و قابلیت های این نوع دستگاه ها عبارت هستند از:

  • مکانیک ساده بدون هیچ نوع برد یا احتیاج به برق.
  • دیزاین و تراحی کلاسیک و سنتی.
  • بسیار پرهزینه.
  • حجم کم و اشغال فضای بسیار پایین.
  • دستورالعمل بسیار پیچیده ای دارند و احتیاج به علم قهوه و هنر دست زیادی دارند.

دستگاه قهوه ساز صنعتی اتوماتیک

در این نوع دستگاه یعنی قهوه ساز صنعتی اتوماتیک مقدار عصاره گیری به طور غیرقابل دخالت و آتوماتیک کنترل می شود. هرچند که مراحل گرایندینگ، لولینگ و تمپینگ همچنان هنر دست باریستا است. این نوع دستگاه ها با حس گری که در هدگروپ تعبیه شده است مجهزاند و طبق یک برنامه ی مشخص عمل می کنند. این حس گر ها با تشخیص مقدار آب عبور کرده از هدگروپ، پروسه ی عصاره گیری را با توجه به تنظیمات داده شده قطع می کنند. از نقاط قوت دستگاه قهوه ساز صنعتی نیمه اتوماتیک می توان به این موارد اشاره کرد:

  • هزینه ی بیشتری دارند اما در روند کاری شما باعث ایجاد نظم و سرعت می شوند.
  • این نوع دستگاه ها احتیاج چندانی به دخالت دست انسان ندارند اما از طرفی قابلیت شخصی سازی اسپرسو از شما گرفته می شود.
  • استفاده از این نوع دستگاه قهوه ساز بسیار ساده بوده و آماده سازی اسپرسو را به یک عملیات ساده تبدیل می کند.
  • نظافت و نگه داری از این نوع دستگاه بسیار ساده می باشد.

دستگاه قهوه ساز صنعتی فوق اتوماتیک

دستگاه های فوق اتوماتیک مانند دستگاه های آتوماتیک عمل می کنند. با این تفاوت که خود دستگاه مراحل گرایندینگ و تمپینگ را نیز انجام می دهد. پس تنها دخالتی که شما با این دستگاه دارید، ریختن دانه های قهوه درون هوپر یا مخزن نگه داری قهوه می باشد.

نحوه ی کار این دستگاه ها به این صورت است که دارای یک صفحه نمایش لمسی یا کلیدی می باشد که برای اجرای دستور طراحی شده اند. شما دانه قهوه ی مورد نیاز را به هوپر اضافه کرده و نوع قهوه ی مورد نظر خود را با استفاده از صفحه ی نمایش وارد می کنید.

دستگاه به صورت آتوماتیک قهوه را خورد کرده و سپس عصاره گیری می کند. این نوع دستگاه ها بسیار هزینه ی سنگینی دارند و الیرغم تحریم ها در بعضی فروشگاه ها قابل روئیت هستند. حالا نوبت به سوال اصلی می رسد. چرا باید با پرداخت هزینه ی هنگفت از دستگاه فوق آتوماتیک استفاده کرد؟ این نوع دستگاه اگر درست تنظیم شود، درصد خطای زیر ۱% دارد و هزینه ی استخدام باریستا یا آموزش یک باریستای جدید را حذف می کند.

از طرفی دیگر، تازه نگه داشتن قهوه، در طعم و آرومای آن تاثیر زیادی دارد و گرایندر های تعبیه شده در این نوع دستگاه ها به صورتی طراحی شده اند که تا ۱ ماه از تازگی دانه های قهوه ی شما حفاظت می کنند. نکات کلیدی درمورد این نوع دستگاه ها عبارت اند از:

  • تمامی دستگاه های فوق آتوماتیک بهترین عصاره گیری را از هر نوع دانه قهوه انجام می دهند.
  • استفاده ازین دستگاه ها بسیار ساده است، شما فقط باید هوپر را پر کرده و دکمه ی مورد نظر را بفشارید.
  • به دلیل چندکاره بودن، این دستگاه ها فضای کمتری را اشغال می کنند.
  • این دستگاه ها نسبت به مدل خریداری شده، تنظیمات مسیار زیادی را برای شما فراهم می کنند، ذر بعضی از مدل ها شما حتی می توانید دمای آب را نیز کنترل و تنظیم کنید.

دستگاه قهوه ساز صنعتی نیمه اتوماتیک

دستگاه های قهوه ساز نیمه آتوماتیک، به دلیل داشتن فعالیت دستی بیشتر، نسبت به دیگر مدل ها، به یک باریستای حرفه ای و ماهر که فوت و فن عصاره گیری را می داند نیازمند ایت و گاها با نام دستگاه های دستی معرفی می شئد که اشتباه است. در ادامه به دستگاه های دستی و روند کاری آن خواهیم پرداخت. مواردی که درمورد دستگاه های قهوه ساز نیمه آتوماتیک می توان نام برد عبارتند از:

قهوه ساز صنعتی نیمه اتوماتیک به خاطر ساختار و اجزای تشکیل دهنده ی آن هزینه ی کمتری دارند. دوما، دستگاه های نیمه آتوماتیک از انعطاف بیشری برخوردارند که به باریستا اجازه ی دست کاری ریز ترین جزویات عصاره گیری را می دهد. این نوع دستگاه ها محبوبیت زیادی بین باریستا های کارکشته که هدف آنها بی نقض بودن قهوه است، دارند.

  • از انعطاف بسیاری برخوردار می باشد و به باریستا اجازه ی بازی با متغیر های عصاره گیری را می دهد تا انواع مختلف اسپرسو را آماده کند.
  • آسودگی در استفاده. اما در نظر داشته باشید که استفاده از این نوع دستگاه احتیاج به علم پایه درمورد قهوه می باشد.
  • اغلب هزینه ی کمتری نصبت به دیگر دستگاه های قهوه ساز دارد.
  • این نوع دستگاه از اجزا و برد (Board) ساده تری تشکیل می شود. بنابرین از نظر مقاومت کاملا قابل اطمینان است.

دستگاه های قهوه ساز کپسولی

با انتخاب این نوع دستگاه شما فقط قابلیت خرید قهوه های بسته بندی شرکتی را دارید و انتخاب دقیق نوع دانه از دست شما خارج می باشد. با استفاده ازین نوع دستگاه، امکان اینکه روند عصاره گیری با خطا مواجه شود دقیقا ۰ است.

blank

انواع دستگاه قهوه ساز تجاری (از نظر ظاهر)

امروزه قهوه سازهای تجاری برای رفع نیازهای مختلف عرضه می شوند. گروپ بخشی از این دستگاه است که سبد فیلتر را نگه می دارد و آب را به داخل پاکت اسپرسو می ریزد. در ادامه رایج ترین گزینه های گروپ را برای انتخاب دستگاه قهوه ساز تجاری بیان می کنیم:

  • قهوه ساز تک گروپ: این مدل معمولاً در دستگاهی کوچک است و برای تولید یک شات اسپرسو در یک زمان طراحی شده است.
  • قهوه ساز دو گروپ: این نوع، رایج ترین گزینه در بین قهوه سازهای تجاری است. دوگروپ به باریستا اجازه می دهد تا دو شات اسپرسو را به طور همزمان آماده کند.
  • قهوه سازسه گروپ: این مدل می تواند سه شات اسپرسو را به طور همزمان آماده کند و برای کافی شاپ های که طیف گسترده ای از نوشیدنی های مبتنی بر اسپرسو را سرو می کنند، ایده آل است.
  • قهوه ساز چند گروپ: برخی از دستگاه های قهوه ساز تجاری دارای چهار یا چند سر گروپ هستند که به باریستا اجازه می دهد چندین شات اسپرسو را هم زمان تهیه کند. این مدل معمولاً برای کافه ها، رستوران ها یا هتل های بزرگ با مشتری زیاد خریداری می شود.

زمان خرید یک دستگاه قهوه ساز تجاری باید گزینه های گروپ را در نظر بگیرید تا بتوانید دستگاهی را انتخاب کنید که نیازهای شما را برآورده کند.

 

نکات مهم برای خرید و راه اندازی قهوه ساز

نصب تجهیزات کافی شاپ و مخصوصا قهوه ساز مانند دستگاه های قهوه ساز خانگی و قهوه ساز ها به آسانی نیست. توجه داشته باشید که نصب و راه اندازی این دستگاه ها را به متخصصان و کاربلد این کار بسپرید. زیرا کوچکترین اشتباه در نصب تجهیزات کافی شاپ می تواند صدمات جبران ناپذیری به دستگاه شما وارد کند.

به اتصالات آب و برق برای ماشین قهوه ساز توجه کنید

منبع آب هر کافه کمی متفاوت است. به همین دلیل شما باید منبع آب خود را آزمایش کنید. برای اطمینان از کیفیت آب ورودی به دستگاهتان، افزایش کیفیت نوشیدنی ها و همچنین افزایش طول عمر حتما دستگاه های تصفیه آب خریداری کنید.

محل قرار گیری دستگاه قهوه ساز را مشخص کنید

محل قرارگرفتن دستگاه قهوه ساز تاثیر زیادی بر گردش کاری کافی شاپ ها، هتل ها یا رستوران دارد. شما باید سعی کنید تعامل باریستا با مشتریان، زمان آماده و سرو شدن نوشیدنی ها را افزایش دهید. و بهتر است که باریستا در هنگام آماده سازی نوشیدنی ها رو به مشتریان باشد.


خرید انواع اسپرسو ساز و قهوه ساز صنعتی از آریا

آیا به دنبال یک اسپرسو ساز یا قهوه ساز صنعتی با کیفیت و قابل اعتماد هستید؟ آیا میخواهید تجربه یک قهوه خوشمزه و بی نظیر را در کافه یا رستوران خود به مشتریانتان ارائه دهید؟ اگر پاسخ شما بله است، آریا راه حلی مناسب برای شما خواهد بود. آریا یکی از برترین تامین کنندگان اسپرسو ساز و قهوه ساز صنعتی در بازار است. با سالها تجربه در ارائه محصولات با کیفیت و خدمات عالی، ما به شما اطمینان می دهیم که با خرید محصولات ما، بهترین تجربه قهوه ای را خواهید داشت.

اسپرسو ساز و قهوه ساز صنعتی هایی که از آریا تهیه می شوند، دارای طراحی مدرن و قدرتمند هستند که به شما اجازه می دهند تا قهوه ای با طعم و عطر مطلوب و منحصر به فرد بسازید. این محصولات با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته و مواد با کیفیت بالا تولید می شوند تا به شما امکان خلق قهوه هایی با کیفیت و لذت بخش را بدهند. با خرید اسپرسو ساز و قهوه ساز صنعتی از آریا، شما می توانید اطمینان داشته باشید که مشتریانتان از تجربه یک قهوه عالی لذت خواهند برد و شما نیز می توانید به عنوان یک کافه یا رستوران معتبر و محبوب شناخته شوید.

پس اگر به دنبال یک اسپرسو ساز یا قهوه ساز صنعتی با کیفیت هستید، با آریا تماس بگیرید و از تنوع محصولات و خدمات ما بهره مند شوید.