راهنمای خرید تجهیزات فست فود 

راهنمای خرید تجهیزات فست فود 

اگر به راهنمای خرید تجهیزات فست فود نیاز دارید ما در این مطلب بهترین و کامل ترین نکات خرید تجهیزات رستورانی و فست فودی را برای شما عزیزان آماده کرده ایم. پس ما را همراهی کنید و تا انتها با آریا تجهیز فروشگاه بزرگ انواع تجهیزات فست فودی و رستورانی همراه باشید!

راهنمای خرید تجهیزات فست فود

راهنمای خرید تجهیزات فست فود

مطمئن شوید که اقلام و تجهیزات فست فود برای چیدمان آشپزخانه شما و روشی که برای طبخ در نظر دارید کارآمد باشد، زمان خرید تجهیزات آشپزخانه رستوران، به دنبال برندهای باکیفیت باشید که در طول سال ها مورد استفاده مداوم قرار گیرند. قبل از شروع به خرید تجهیزات رستوران و فست فود، موارد زیر را در نظر بگیرید:

راهنمای خرید تجهیزات فست فود

نکات مهم در خرید تجهیزات فست فود

نوع فست فود

بورس تجهیزات فست فود بسیار متنوع است و هر یک از آنها استفاده متفاوتی دارد. برای همین شما باید به خوبی با بازار تجهیزات فست فود آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین نوع آنها را تهیه کنید. پس یکی از مهم ترین نکات برای خرید لیست تجهیزات فست فود این است که نوع فست فود خود را انتخاب کنید.

به عنوان مثال باید بدانید وسایل فست فود پیتزا چندین مدل است و شما باید به خوبی با آنها آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین نوع آن را تهیه کنید. یا تجهیزات ساندویچی با تجهیزات پخت فست فود تفاوت بسیار زیادی دارد و برای همین این مورد را زمان خرید بهتر است در نظر داشته باشید.

تعداد تجهیزات فست فود راهنمای خرید تجهیزات فست فود

از دیگر نکات خرید انواع تجهیزات فست فود تعداد این وسیله ها است. اگر شما تعداد زیادی از غذاهای فست فود را در رستوران خود سرو می کنید باید تعداد زیادی از این دستگاه ها را تهیه کنید. برخی از این وسایل مانند:خط سلف سرویس, تاپینگ سرد, فر ریلی پیتزا, سرخکن صنعتی دو سبده ایستاده, دستگاه گریل ذغالی و غیره.

اگر می خواهید یک فست فود کوچک راه اندازی کنید نیازی نیست تعداد زیادی از لیست تجهیزات متنوع را تهیه کنید. در واقع برای آماده کردن چندین مدل غذا تنها کافی است دو یا سه عدد از این تجهیزات را تهیه کنید. اما اگر می خواهید یک فست فود بزرگی را راه اندازی کنید بهتر است به تعداد وسیله ها دقت داشته باشید که چه لیست تجهیزات فست فودی را نیاز است را تهیه کنید.

جنس تجهیزات فست فود راهنمای خرید تجهیزات فست فود

هر یک از آنها باید استیل ضد زنگ باشد تا مقاومت زیادی داشته باشند. در واقع باید بدانید آن دسته از انواع تجهیزات که استیل هستند مقاومت زیادی دارند و ضد زنگ می باشند. بنابراین بهتر است شما در بین انواع آن یکی را که با نیازتان مطابقت بیشتری دارد را تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید. اگر دستگاه کیفیت لازم را نداشته باشد بعد از مدتی به طور کلی کارایی خود را از دست می دهد. برای همین بهتر است که به خوبی کیفیت آن را مورد بررسی قرار دهید و بهترین نمونه آن را تهیه کنید. راهنمای خرید تجهیزات فست فود

در نظر گرفتن فضای در اختیار

اندازه گیری درب، دستگاه و فضا از جمله مهمترین نکاتی است که شما پیش از خرید هر یک از وسایل باید به خوبی با آنها آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین نمونه را تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید. در بسیاری از موارد امکان دارد که افراد این فضا را در نظر نداشته باشند و برای همین وسیله های زیادی را تهیه کنند. در این صورت بدون شک نمی توانند به خوبی کار خود را انجام دهند. شما پیش از خرید هر وسیله ای باید اندازه گیری های هر وسیله ای را در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین نمونه آن را تهیه کنید. راهنمای خرید تجهیزات فست فود

قیمت تجهیزات فست فودی

قیمت یکی از مهمترین و اصلی ترین نکات است که در ابتدای خرید تجهیزات فست فود افراد به آن توجه زیادی نشان می دهند. در واقع از آنجایی که قیمت تجهیزات تا حدودی بالا است افراد به دنبال نوع دست دوم آن هستند. ولی باید بدانید اگر شما بهترین و با کیفیت ترین نمونه های آن را تهیه کنید بدون شک تا سال های سال می توانید از آن استفاده بهینه ای داشته باشید. در واقع باید بدانید به این دلیل افراد به سراغ فست فود می روند که زودتر غذای خود را تحویل بگیرند. برای همین باید تجهیزات پخت فست فود سرعت و کیفیت بسیار بالایی داشته باشد.

blank

معرفی انواع تجهیزات رستوران و فست فود

فریزر صنعتی از تجهیزات مهم رستوران و فست فود

فریزر صنعتی از جمله تجهیزات رستوران و فست فود است که هم در رستوران و هم در فست فود به طور قطع به آن نیاز دارید. این فریزر ها به دو شکل ایستاده و صندوقی تولید می شوند. بسته به نوعشان قیمت هایی متفاوت دارند.

دستگاه خمیرگیر

از این دستگاه برای تهیه خمیر (خمیر پیتزا) به کار می رود. دستگاه خمیرگیر تا حدودی از نظر ظاهری به میکسرهای کاسه دار شبیه هستند. از نظر عملکرد، ساختار، چرخش چنگک و زاویه قرارگیری اش با میکسرها تفاوت دارند. این دستگاه در فست فود و رستوران ها، هتل، شیرینی پزی، نانوایی و مکان هایی که به خمیر احتیاج دارند، به کار می رود.

دستگاه خلال کن

استفاده از این دستگاه در فست فود، به روال انجام کار سرعت می بخشد. دستگاه خلال کن برای خلال کردن سیب زمینی، هویج وغیره کارایی دارد.

فر پیتزا ریلی یا صندوقی

فر پیتزا ریلی یا صندوقی از تجهیزات غیر قابل حذف در فست فود می باشد و برای تهیه انواع پیتزا استفاده می گردد.

دستگاه گریل

از معروف ترین و پرکاربردترین تجهیزات رستوران و فست فود است. هم اکنون بیشتر افراد تمایل بیشتری به سفارش سالاد سزار با مرغ گریل دارند تا مرغ سوخاری! گریل علاوه بر طعم خوبی که به غذاها می دهد، به سالم تر شدن طبخ غذاها هم کمک می کند.

تاپینگ با X لگن راهنمای خرید تجهیزات فست فود

در بیشتر آشپزخانه های صنعتی با استفاده از تاپینگ فست فود می توان انواع مواد غذایی را به راحتی از هم تفکیک و دسته بندی کرد. در نتیجه می توان سرعت انجام کار را افزایش داد. تاپینگ میز فلزی از جنس استیل ضد خش و ضد زنگ است. به هیچ وجه بر کیفیت مواد اولیه و غذا تاثیر نمی گذارد و آن ها را برای مدت طولانی سالم نگه می دارد. همچنین، در بیشتر مدل های تاپینگ فست فود، هر لگن با درب تکی یا درب سرتاسری پوشیده می شود. به این طریق از ورود آلودگی به داخل آن جلوگیری می گردد.

دستگاه کباب ترکی

دستگاه کباب ترکی (شاورما) از دیگر تجهیزات رستوران و فست فود است که قابل جایگزینی یا چشم پوشی نیست. این دستگاه در انواع ۱ سیخه، ۲ سیخه، ۳ سیخه یا ۴ سیخه، در دو حالت حرارتی یا تابشی وجود دارد. این دستگاه برای پخت و گریل کردن کباب ترکی به کار می رود. بر اساس تعداد سیخ، رومیزی یا ایستاده بودن، اتومات یا نیمه اتومات بودن و تابشی یا حرارتی بودن به مدل های مختلفی تقسیم می شود.

نکات خرید دستگاه کباب ترکی

نوع حرارت دهی دستگاه کباب ترکی:

می تواند به ۲ صورت تابشی یا شعله دار باشد، که مدل تابشی کاربرد و طرفدار بیشتری دارد

موتور دار بودن یا بدون موتور بودن دستگاه:

در مدل های موتور دار چرخش سیخ دستگاه کباب ترکی به طور اتوماتیک انجام می شود. در مدل بدون موتور، لازم است یک فرد سیخ را توسط دست بچرخاند.

نیمه اتوماتیک یا اتوماتیک بودن دستگاه:

دستگاه تمام اتوماتیک دارای نوعی کاتر است که به طور اتومات و با زمان بندی مشخص گوشت پخته شده را جدا می کند. در مدل نیمه اتوماتیک باید برش گوشت را با دست انجام داد. راهنمای خرید تجهیزات فست فود

دستگاه برگر ذغالی

برگر ذغالی را در منوی بیشتر فست فودها می بینیم و هرروزه تمایل مصرف کنندگان به این آیتم بیشتر می شود. پیشنهاد می کنم حتما دستگاه برگر ذغالی را در لیست تجهیزات رستوران و فست فود خود قرار دهید. هم اکنون دستگاه های گریل و برگر میکس در کنار هم عرضه می شود. احتمالا در هزینه پرداختی تفاوت زیادی از نظر ریالی ندارد. با این حال از لحاظ چیدمان آشپزخانه فست فود و بهینه سازی فضا، بهینه می باشد.

شوت همبرگر راهنمای خرید تجهیزات فست فود

برای کاهش هزینه خرید تجهیزات رستوران و فست فود و همچنین صرفه جویی در فضا، می توان از دستگاه شوت همبر و سیب زمینی به صورت مشترک استفاده نمود. این دستگاه معمولا دارای ۲ طبقه می باشد.

شوت سیب زمینی

جنس این دستگاه از استیل بوده و برای گرم نگه داشتن انواع برگر و سیب زمینی کاربرد دارد. دارای محفظه روغن گیر و جای پاکت برای استفاده بهتر می باشد. نحوه استفاده از این دستگاه به این صورت است که سیب زمینی ها در مدت مشخص زیر نور لامپ های مخصوص حرارت می بینند. پس از آن سیب زمینی ها داخل ظرف مخصوص ریخته می شوند. سینی روغن گیر تعبیه شده، روغن را گرفته و باعث می شود روغن از کنار پاکت به بیرون نریزد.

دستگاه هات داگ پز

دستگاه های هات داگ پز به اشکال گازی، برقی، همینطور رولی و گردان طراحی و ساخته می شوند. از هات داگ پز جهت پخت انواع سوسیس به صورت تنوری، بدون استفاده از روغن و کاملا سالم در فست فود ها به کار می رود.

دستگاه کراکف پز

کراکف پز مجهز به سیخ ها و چنگک هایی به صورت عمودی می باشد. این دستگاه هم اکنون جایگاه ویژه ای در فست فودها، رستوران ها و … دارد. با پخت و آماده سازی مواد غذایی به صورت کبابی جایگزین سرخ کردن های بی رویه شدند. کراکف پز دارای قابلیت پخت پاچینی، بلدرچین، سوسیس وهات داگ است. به همین علت در میان تولیدکنندگان به نام های دیگری چون سوسیس (هات داگ) پز و یا دستگاه پخت بلدرچین نام برده می شود. قیمت این دستگاه از تجهیزات رستوران و فست فود با توجه به نوع، اندازه، تک محور یا دو محور بودن، جنس بدنه، موتور به کار رفته در دستگاه و … متغیر است.

انواع کراکف پز راهنمای خرید تجهیزات فست فود

  • ایستاده، رومیزی: این دستگاه همینطور از نظر ابعاد، جنس بدنه و … با هم تفاوت دارند.
  • تک محور: در این مدل سیخ ها حول محور یک میله قرار گرفته اند. به این صورت که میله ای فلزی، مانند ستون در وسط محفظه قرار دارد. سیخ ها مانند شاخه های درخت بر روی این میله قرار گرفته اند.
  • دو محور: در این مدل سیخ ها (چنگک ها) به دور محور دو میله در مرکز قرار دارند. درواقع سیخ ها به دو دسته تقسیم شده اند. معمولا در این مدل دستگاه تعداد سیخ ها بیشتر است و به دو دسته تقسیم می شوند:

دستگاه اسنک ساز

اسنک ساز (ساندویچ ساز)، برای تهیه ساندویچ در کم ترین زمان و به آسان ترین شکل به کار می رود. از آن در بسیاری از رستوران ها، کافی شاپ ها، فست فودها و … به کار می رود.

میز کار استیل راهنمای خرید تجهیزات فست فود

یکی از پرکاربردترین تجهیزات رستوران و فست فود، میز کار استیل است. به دلیل بهبود و تسریع در عملیات آماده سازی غذا از میز استیل به کار می رود. موارد استفاده این میز شامل خرد کردن مواد غذایی مانند سبزی و گوشت می باشد.

انواع مدل های میز کار استیل

این میز ها براساس نوع سفارش متقاضی تولید می شود، مدل های زیر را می توان برای میز کار معرفی کرد:

  • میز کار استیل کشو دار
  • میز کار استیل به همراه طبقه پاتروکی
  • میز کار استیل با طبقه میانی
  • میز کار استیل چرخ دار
  • چرخ گوشت

سرخ کن راهنمای خرید تجهیزات فست فود

شاید رستوران ها و فست فودها بیشتر به خاطر غذاهای سرخ شده معروف باشند. از این جهت سرخ کن های تجاری بدون شک از مهم ترین گزینه ها در لیست تجهیزات رستوران و فست می باشند. ماهی، سیب زمینی سرخ کرده، حلقه های پیاز و سیخ های پنیر موزارلا محبوب ترین انواع غذاهای سرخ شده هستند. همینطور امکان دارد غذاهایی مانند بستنی، موز و خمیر را سرخ کنید.

سرخ کن صنعتی Henny penny آمریکایی

از معدود تجهیزات رستوران و فست فود است که ویژگی های زیر را دارا می باشد:

  • طرز کار آن استوار بر فشار بالا برای سرعت بخشیدن به پخت همزمان با افزایش کیفیت می باشد.
  • این دستگاه در دو نوع در باز و تحت فشار به کار می رود.

در سرخ کن تحت فشار پس از قرار دادن غذا در روغن داغ، درب ظرف را روی قابلمه بریزید و محکم ببندید تا فشار ایجاد شود. سرخ کردن تحت فشار، با دوام ترین محصول را تولید می کند. همینطور با سرعت بیشتری حجم زیادی از غذا را آماده می کند.

سلفون کش راهنمای خرید تجهیزات فست فود

دستگاه سلفون کش از دیگر تجهیزات رستوران و فست فود است که برای بسته بندی محصولات و مواد غذایی متفاوت توسط سلفون به کار می رود. در صنایع بسته بندی هر کدام از انواع این دستگاه از نظر عملکرد و کارایی، نوع محصولاتی که بسته بندی می کنند، قیمت، جنس و کیفیت با هم فرق دارند.

انواع دستگاه سلفون کش: راهنمای خرید تجهیزات فست فود

  • دستگاه سلفون کش دستی (استرچ کش دستی)
  • دستگاه سلفون کش اتوماتیک (استرچ کش اتوماتیک)

میز بردینگ

غذاهای سوخاری (مرغ سوخاری، قارچ سوخاری و …) از پرفروش های فست فودها هستند. همچنین در رستوران ها هم جوجه سوخاری، ماهی سوخاری و … سرو می شوند. کیفیت این غذاها علاوه برنحوه طعم دهی و کیفیت آرد سوخاری تا حد زیادی به روش آماده سازی و سرخ کردن آن ها بستگی دارد. در این راستا، میز بردینگ از تجهیزات رستوران و فست و فود با نقشی پرنگ است.

شما می توانید جهت تهیه آرد سوخاری مورد نیاز برای کنتاکی، ناگت، مرغ سوخاری و … می توانید از میز بردینگ استفاده کنید.

این میز یکی از پرکاربردترین وسایل مورد استفاده در فست فود است. این میز باعث افزایش سرعت آرد زنی غذاهای سوخاری خواهد شد.

همینطور این دستگاه یا به صورت اتوماتیک و یا به صورت دستی آرد سوخاری را الک کرده و تکه های اضافی را از آرد می گیرد.

انواع میز بردینگ عبارتند از:

  • میز بردینگ تک لگن
  • میز بردینگ ۲ لگن

میز بردینگ سوخاری (میز پودر زن سوخاری)، ابزاری کارآمد برای آغشته کردن مرغ، ماهی، سبزیجات، قارچ، پیاز و دیگر مواد غذایی به پودر سوخاری قبل از سرخ کردن است. این میز کار صنعتی در دو مدل اتوماتیک و دستی تولید می شود.

راهنمای خرید تجهیزات فست فود

 

خرید انواع تجهیزات آشپزخانه ای، فست فودی و رستورانی از آریا تجهیز

آریا تجهیز یکی از بزرگ ترین و قدرتمندترین تامین کنندگان انواع تجهیزات فست فودی و رستوران است که با بهترین قیمت آن ها را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد. برای ثبت سفارش کافی است از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت با ما تماس بگیرید و خرید خود را ثبت کنید. مشاوره خرید رایگان نیز برای داشتن تجربه خرید بهتر ارائه می گردد.